28.10.2019

Бізнес став активно перевіряти своїх співробітників на поліграфах

Для сайту UBR.ua
28.10.2019
адвокат Віталій Мацелюх

 

До поліграфологам стали приходити навіть невеликі компанії

В Україні зріс попит на послуги поліграфологів. Збільшується і кількість компаній, що надають послуги з комплексної безпеки. Про це говорять як юристи, так і самі учасники ринку.

Але якщо раніше найчастішими клієнтами експертів по брехні були великі компанії зі штатом від 35-40 осіб, то зараз до них звертаються навіть невеликі фірмочки з 5-10 співробітниками.

Що можна і не можна робити з «детектором брехні» в Україні

Компанії перевіряють не тільки свій топ-менеджмент, а й тих співробітників, хто має доступ до ресурсів, бюджетів, складах, інформації та ін.

«Кількість перевірок зросла в рази через те, що керівники стали враховувати не тільки зовнішні, але і внутрішні ризики та загрози для безпеки бізнесу. Перевіряють в основному тих людей, хто причетний до матеріально-технічній базі та фінансовим потокам компанії. Частіше стали перевіряти і топ-менеджмент. Бізнес в цілому став набагато раціональніше підходити до захисту і запобігання загроз. Перевірки стали проходити регулярно, а не в зв’язку з якоюсь історією », – розповів UBR.ua керуючий партнер АО Артіус, партнер охоронного холдингу Шериф Віталій Мацелюх.

Найчастіше до послуг поліграфологів сьогодні звертаються компанії з таких сфер:

  • IT;
  • виробництво;
  • логістика;
  • банки;
  • фінансові компанії;
  • будівельний бізнес;
  • букмекерські компанії;
  • агробізнес та ін.

Постійними клієнтами як і раніше залишаються і недовірливі подружжя, які підозрюють свої другі половинки в невірності.

Що ж стосується депутатів і держслужбовців, то вони – постійні гості поліграфів в виборчий період, кажуть експерти.

Активний період попиту на поліграф зазвичай доводиться з кінця січня по травень. Це період реалізації проектів, розвитку нових напрямків, коли бізнесу потрібні благонадійні люди.

У період літа йде невеликий спад активності – відпустки і т.д. У період з серпня – до листопада знову активізація.

Українців хочуть масово перевіряти на детекторах брехні

З грудня ж, під час передноворічної метушні, активність клієнтів знову йде не спад.

«Попит на перевірки залежить від періоду бізнес-активності різних компаній. Наприклад, якщо це інтернет-магазини, де є склади і різні ризики / порушення, то у них активний період продажів з жовтня по грудень, в цей період не перевіряють. А ось з січня по травень – активніше. Якщо ж це корпоративний бізнес, то там попит стабільний », – зазначив у розмові з UBR.ua член Асоціації професіоналів корпоративної безпеки, керівник проекту HR-SECURITY Євген Красюк.

На вартість перевірки співробітника впливає складність завдань, види перевірок, їх кількість, рівень професіоналізму поліграфологів, формат подання інформації в ув’язненні, а також наскільки перевірки допомагають керівництву компанії, в першу чергу, керівнику служби безпеки вирішувати свої щоденні завдання, наскільки та інформація, що представляється у висновках достовірна, відповідає дійсності.

Рівень цін наступний:

  • базова перевірка людини на законослухняність коштує від 1 000 грн .;
  • перевірка на поліграфі від 3 000 грн .;
  • перевірка перед працевлаштуванням – 2 000 грн .;
  • для нових клієнтів можуть бути акції, наприклад, перші 5 перевірок за вартістю 1 600 .;
  • планова перевірка (працюють співробітники) – 2 300 .;
  • спецперевірка за типом розслідування (коли є конкретний факт) – від 2 500 грн .;
  • для постійних клієнтів можуть встановити єдину вартість, наприклад, 2 200. за 1 перевірку або інші індивідуальні підходи (в залежності від активності і термінів контракту, корисності перевірок для компанії та ін.);
  • вартість комплексної перевірки залежить від складності ситуації, особливостей персон і запитів клієнта.

Поки буде попит – буде зростання кількості учасників цього бізнесу. Цей бізнес досить перспективний, але тільки для професіоналів.

Вчені винайшли інтернет-детектор брехні

За останні 3 роки кількість фахівців, які поповнили ряди поліграфологів, збільшилася в рази. Але серед них професіоналів не так багато, кажуть учасники ринку.

«На ринку не так багато кваліфікованих фахівців і коштують вони не дешево. Тому утримувати їх в штаті дозволити може не кожен. Навіть знявши офіс і купивши поліграф, левову частку роботи займає саме аналіз і опрацювання результатів перевірки, а це все-таки залежить від фахівця-поліграфолога. Тільки профільні компанії можуть провести перевірку якісно і за прийнятні гроші », – говорить Мацелюх.

Щоб почати такий бізнес буде потрібно:

  • поліграф – його вартість варіюється від $ 3 500 до $ 12 000;
  • навчання – орієнтир $ 2000 за базовий курс;
  • офіс для зустрічей з клієнтами та проведення перевірок;
  • мінімальна техніка – ноутбук, принтер, інтернет, меблі в офісі;
  • сайт або сторінка хоча б в якомусь розкрученому маркет-плейс, щоб вас могли знайти в інтернеті, тому що велика частина клієнтів шукають такі послуги саме в Мережі;
  • для поліграфолога вкрай важлива позитивна репутація, «без сучка і задирки». Інакше його думки не буде довіри.

«Сам по собі цей бізнес – цікавий, перспективний, вигідний для тих, хто приходить до нього, стає профі і працює якісно, регулярно підвищує свою кваліфікацію і представляє достовірну інформацію, яка допоможе компаніям вирішувати свої завдання», – зазначив у розмові з UBR. ua Красюк.

Поделиться:
Заказзать обратный звонок