ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЙ УЧАСНИКІВ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Закон “Про публічні закупівлі” розширив коло підстав для відхилення пропозицій учасників.
ЯК ВИ ДІЗНАЄТЕСЬ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ:
- Замовник зафіксує своє рішення про відхилення пропозиції учасника у протоколі розгляду тендерних пропозицій.
- Протягом одного робочого дня з дня ухвалення такого рішення, замовник опублікує інформацію про те у системі Prozorro.
- У цій публікації будуть відображені підстави відхилення вашої пропозиції з посиланням на норми закону та умови тендерної документації.
ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ УЧАСНИКА:
- Учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Закону, або ж з підстав ч. 1 ст. 17.
- У тендерній документації зазначена недостовірна інформація, яка впливає на результат закупівлі.
- Пропозиція викладена не тією мовою, яку вимагає замовник.
- Строк дії пропозиції скінчився.
- Не надано забезпечення тендерної пропозиції, якщо замовником була висунута така вимога.
- Не обґрунтована аномально низька ціна пропозиції.
- Не виправлено недоліки, якщо замовник надіслав таке повідомлення.
ВИ ПЕРЕМОГЛИ, АЛЕ ВАС ТАКОЖ МОЖУТЬ ВІДХИЛИТИ, ЯКЩО ВИ:
- самостійно відмовилися від укладання договору.
- не надали довільних документів або ліцензій, як того вимагає ч. 2 ст. 41 Закону.
- не підтвердили документально відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону.
ЯКЩО, НА ВАШУ ДУМКУ, РІШЕННЯ ПРО ВІДХИЛЕННЯ НЕПРАВОМІРНЕ. ЯК ДІЯТИ:
- звернутися до замовника через Prozorro. Замовник повинен детально обґрунтувати причини відхилення вашої пропозиції і у п’ятиденний строк повідомити про це учасника.
- оскаржити таке рішення до постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України.
- звернутися до суду за захистом своїх порушених прав.
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ. ЯК ВІН МОЖЕ ДОПОМОГТИ?
Законом «Про публічні закупівлі» передбачено, що розгляд скарг на порушення у сфері публічних закупівель здійснює постійно діюча адміністративна колегія Антипонопольного комітету України.
Звернення до такої комісії є ефективним способом швидко вирішити спірне питання.
ОСОБЛИВОСТІ:
- Скарга подається через Prozorro
- Подання скарги оплатне, розмір оплати встановлюється Кабінетом Міністрів України
У СКАРЗІ ЗАЗНАЧАЙТЕ:
- Замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуєте
- Інформацію про скаржника (тобто про вас)
- Обставини, за яких ви звертаєтесь зі скаргою: опишіть порушення процедури, обґрунтуйте неправомірність прийнятого замовником рішення, або його бездіяльність
- Зазначте, які саме ваші права та інтереси були порушені
- Ваші вимоги до комісії
РОЗГЛЯНУВШИ СКАРГУ, КОМІСІЯ ПРИЙМАЄ РІШЕННЯ ПРО:
- Задоволення скарги повністю або частково
- Залишення скарги без розгляду
- Відмову у задоволенні скарги
СКАРГУ ЗАЛИШАТЬ БЕЗ РОЗГЛЯДУ, ЯКЩО:
- Скарга не відповідає встановленим законом вимогам.
- Ви подали скаргу в межах однієї закупівлі щодо порушення, яке вже розглядалося і за яким приймалося рішення.
- Замовником усунуто ті порушення, на які ви скаржитесь.
- Замовник прийняв рішення про відміну тендеру до подання вами скарги.